FANDOM

Władcy Rzeczywistości - mistyczne, wszechpotężne, niepokonane istoty. O wiele silniejsze od Potworów i Tytanów. Władcy Rzeczywistości są nieśmiertelni, mogą przewidywać przyszłość i dowolnie zmieniać swą formę, a niektórzy mają wiele ciał. To oni stworzyli większość wymiarów.

SpisEdytuj

Generacja PierwszaEdytuj

  • Cesarz Fiction - zwany także Fikcjanem lub Lorefictimem, prawdopodobnie najpotężniejszy Władca Rzeczywistości. Nie wiedzieć czemu, włada tylko jednym wymiarem - Archipelagiem Kreacji. Do jego wymiaru nigdy nie wdarł się wróg. Dawniej przybierał formę białowłosego elfa, obecnie - błękitnego alicorna z białą brodą. Opiekuje się kreacją i kreatywnością. Jest lekko szalony, ale sprawiedliwy.
  • Wieczny Mrok - znany także jako Cień to trzeci najpotężniejszy Władca Rzeczywistości, jego imperium obejmuje wiele wymiarów. Największy wróg Cesarza oraz Luminarii, ma jakieś kontakty z Gazownią. Charakterem podobny jest do Azenesai'a. Ma żonę. Właściciel wielu potężnych artefaktów, jeden z nich - Jedyna Bransoletka (parodia Jedynego Pierścienia) - został mu kiedyś skradziony. Patronuje strachowi i ciemnościom, a jego formą jest chmura cienia (chociaż raz opętał na chwilę jednego z Mrocznych Panów). Sprzymierzył się kiedyś z Kościejem, by wspólnie obalić Esh-Kerperaca.
  • Twórca - najbardziej tajemniczy Władca Rzeczywistości, być może potężniejszy od Cesarza. Możliwe, że dorównuje potęgą Heavensiss, Azenesai'owi i Leviathanowi. Stworzył wymiar zwany Areną - jedyny, którego przyszłości nie mogą przewidzieć nawet Władcy. Głównym celem stworzenia Areny było umożliwienie pozostałym Władcom rywalizacji bez narażenia życia postronnych. Prawdopodobnie nie posiada cielesnej formy, nie znana jest też sfera, której patronuje.
  • Kościej - patron porządku i spokoju, najrzadziej ze wszystkich Władców podejmuje jakiekolwiek działania. Jako strażnik niezmienności nie przepada za wszystkim, co żyje, choć stara się to tolerować. Czyni go to tym samym patronem śmierci. Do jego twierdzy Xarvazduun w wymiarze Martwych Równin trafiają po śmierci bohaterowie polegli w trakcie przygody. Muszą tam wytargować sobie powrót do życia. Kościej sprzymierzył się kiedyś z Cieniem, by wspólnie obalić Mera.
  • Przypadek - lepiej znany jako Udurgavir to nieprzewidywalny Władca/Władczyni Rzeczywistości, wróg Fortuny. Bardzo kapryśny. Nigdy nie przybiera dwa razy tej samej formy. Podlega ciągłym zmianom, toteż nie można go przypisać do żadnej płci. Jego sferą jest prawdopodobieństwo i przypadek, a jego wymiarem - Versanraal.
  • Świetlista Pani - zwana także Luminarią jest cichą i uprzejmą panią dobra i światła, podobną charakterem trochę do Heavensiss. Przeciwniczka Cienia, przyjmuje formę świetlistej kuli, a jej wymiarem jest Światłopól.
  • Fortuna - w różnych częściach świata znana pod imieniem Losu lub Przeznaczenia to cyniczna i pozbawiona uczuć patronka szczęścia i przeznaczenia. Ideał piękna. Toczy ciągłą walkę z Udurgavirem. Jako jedyna z Władców może w ograniczonym stopniu zajrzeć w przyszłość Areny. Stworzyła Zwój Życia - magiczny artefakt, w którym każdy śmiertelnik prócz Wybrańców może ujrzeć swój los. Jej wymiarem jest Ranupir.

Generacja DrugaEdytuj

  • Ares - pan wojny, nie ma jednej określonej postaci. Zawsze uzbrojony po zęby. Znany już Hellenom jako bóg wojny. Jego wymiarem jest Pole Bitewne.
  • Matka Natura - znana także jako Elmenea, podobnie jak Kościej jest mało aktywna, jednak gdy dochodzi do zaburzenia naturalnego rytmu, którym się opiekuje, potrafi być śmiertelnie niebezpieczna. Wyglądem przypomina służące jej nimfy. Jej wymiarem jest Kemyron.
  • Mania, Euforia i Paranoja - dawniej stanowiły jedność, jednak rozdzieliły się na trzy "Siostry Obłędu". Władają szaleństwem i chaosem, przybierają formę trzech chimer. Zamieszkują Biały Wymiar.
  • Sekret - właściwie Umbravorx, tytan schizmiczny (posiada wiele ciał i żadne nie jest nadrzędne). Przyjmuje formę ślepego starca, lubi zagadki i jest zafascynowany śmiertelnikami. Patronuje tajemnicom. Jego wymiarem jest Occultar.
  • Patrzący - pan historii i innego rodzaju prawdy.
  • Lodoczłek - pan zimy i innego zła.
  • Różana - pani miłości i innych uczuć.

Generacja TrzeciaEdytuj

Spis Władców ArcyrzeczywistościEdytuj

  • Heavensiss - Królowa Nieba, tajemnicza władczyni dobra.
    • Theoseres - został współwładcą dzięki ślubowi z Heavensiss.
  • Leviathan - Król Czyśca, tajemniczy władca sklepów.
  • Azenesai - Król Piekła, potworny władca zła.
  • Nestardiel - podobno najpotężniejszy władca.

Jest ich jeszcze więcej, ale na razie znani są tylko oni.

Władcy Rzeczywistości
Władcy Arcyrzeczywistości Heavensiss i Theoseres, Leviathan, Azenesai, Nestardiel
Generacja Pierwsza Cesarz Fiction, Wieczny Mrok, Twórca, Kościej, Przypadek, Świetlista Pani, Fortuna
Generacja Druga Ares, Matka Natura, Mania, Euforia i Paranoja, Sekret, Patrzący, Lodoczłek, Różana
Generacja Trzecia Morkroj, Szeptacz, Wróżka Chrzestna, Pan Paktów, Zapomniany, Smok, Zegarmistrz